27.12.08

Νεκρές μέλισσες. Είναι φυσιολογικό;

Σήμερα πήγα στα μελισσάκια μου για να τα δω, μήπως κάτι μου χτυπήσει άσχημα (ναι, έχω πάθει ψύχωση) και παρατήρησα πως κάθε κυψέλη είχε στην σανίδα πτήσης από 5 - 6 νεκρές μέλισσες.

Πρόκειται για κάτι το φυσιολογικό, πχ μέλισσες που πέθαναν φυσιολογικά και οι καθαρίστριες τις πέταξαν έξω, ή πρόκειται περί προβλήματος;



Επίσης έχω κλείσει τις τρύπες αερισμού στα καπάκια,
αφού ο πάτος μου είναι ανοικτός με σήτα. Έκανα καλά;

Ρωτάω από το blog μου γιατί το φόρουμ www.melissokomos.com δεν λειτουργεί ακόμα, και μας έδεσε τα χέρια. :(

6 σχόλια:

μελιΣακης είπε...

Ο αριθμός αυτός ειναι φυσιολογικός. Όμως με σίτα στον πάτο και κλειστούς αερισμούς, το μελίσσι θα γεμίσει υγρασία .Η υγρασία που δημιουργείται στην κυψέλη απο την κατανάλωση τροφών,συμπυκνώνεται στο πιο κρύο μερος της κυψέλης ,που στην περίπτωσή σου είναι το καπάκι.Η πιο σωστή λύση λοιπόν είναι η παχιά μόνωση στο καπάκιμε κλειστούς τους αερισμούς. Διαφορετικά άνοιξε τους αερισμούς και βάλε κηρόπανο πανω στους κηρηθροφορείς για να διαφεύγει η υγρασία. Καλή χρονιά!

IxNiLaTiS είπε...

Ευχαριστώ για την απάντηση αλλά δεν σας καταλαβαίνω.

Πώς θα μονώσω το καπάκι;

Επάνω από τα πλαίσια έχω βάλει τροφές (3 κιλά βανίλια και 1 κιλό γυραιόπιτα) και από πάνω ένα μάλλινο πανί (χοντρό παλτόπανο βελούρ. Δεν χωράει τίποτε άλλο.

Επειδή ο ζεστός αέρας είναι ελαφρύτερος, ανεβαίνει επάνω και έτσι δεν φεύγει από την σήτα του πατώματος, αλλά αφού έχω κλείσει τους αεραγωγούς των καπακιών, δεν μπορεί να φύγει ούτε από πάνω, και μένει εκεί ζεσταίνοντας τις μέλισσες και τις τροφές τους, ώστε να μην παγώσουν και δεν μπορούν να τις φάνε.

Από την άλλη, γνωρίζω πως ο υγρός αέρας είναι βαρύτερος και άρα πάει κάτω. Έτσι λοιπόν (υποθέσεις κάνω) η γρασία φεύγει έξω από την κυψέλη.

Επειδή όμως είμαι νέος μελισσοκόμος και αυτό είναι το πρώτο μου ξεχειμώνιασμα, είναι λογικό να κάνω κάποιο λάθος, μια που μέχρι σήμερα ότι γνωρίζω, το γνωρίζω θεωρητικά.

Τί λάθος νομίζετε πως έχω κάνει;

Ξέχασα να σας πώς οτι χρησιμοποιώ αυτούς τους πάτους

http://ixnilatis33.blogspot.com/2008/06/blog-post.html

και πως τώρα με τα πολλά κρύα τους έχω αφήσει ένα άνοιγμα 5 -7 εκατοστών. Είναι αρκετό;

Exagono είπε...

Φιλε Παναγιωτη,τον λιγο καιρο που ασχολουμαι με την μελισσοκομια κατεληξα στο συμπερασμα οτι οσο λιγοτερο ασχολουμαστε με τα μελισσια τοσο το καλυτερο.Στα εκατομυρια χρονια προυπηρεσιας που εχουν βρηκαν μηχανισμους αμυνας που τις προστατευουν.Πιστευω λοιπον οτι ο καλυτερος τροπος αναπτυξης του μελισσιου ειναι ο φυσικος τους,αυτο που μαθαν να κανουν στο περασμα των χρονων.Τι κιαν εχεις ανοιχτες θυριδες,αυτες αν χρειασθει θα τις προπολισουν το ιδιο θα κανουν και με τον πατο.Τροφες εμποριου συνηθως φερνουν αρωστιες στα μελισσια(νοσεμιαση ,εχω παραδειγμα απο 2 φιλους μελισσοκομους).Αφησε μελια δικα σου και μαζεψε γυρες την ανοιξη πιστευω οτι ετσι δεν θα εχεις κανενα προβλημα.Ειδικα εμεις οι ερασιτεχνες που εχουμε λιγα μελισσια μπορουμε να τα αναπτυξουμε
με τον τροπο που θελουν και οι μελισσες.Καλη τυχη.

μελιΣακης είπε...

σου εστειλα mail, διαβασε τα συνημμενα.
Ετσι οπως μου τα λες καλιτερα να ανοιξεις τους αερισμους και τιποτε παραπανω!

Spyros είπε...

αν και δεν θεωρώ σωστό να λέω τη γνώμη μου για κάτι με "τηλεπάθεια" (σαν να τηλεφωνώ στο γιατρό και να ζητάω τηλεφωνική διάγνωση και θεραπεία), σου γράφω τα παρακάτω επειδή γνωριζόμαστε και προσωπικά
1. Θεωρώ και εγώ τον αριθμό φυσιολογικό για την εποχή. Λογικά, μέχρι την άνοιξη θα έχεις και άλλες, είναι οι γηρασμένες που θα αντικατασταθούν από ανοιξιάτικες
2. Δεν νομίζω ότι είναι χρήσιμη γυρεόπιτα αυτή την εποχή.
3. άστα όπως είναι και με το καλό τον γενάρη-φλεβάρη, όταν κάνει τις αλκυονίδες μέρες, τους ρίχνεις μία σύντομη ματιά, για έλεγχο αποθεμάτων τροφής

warre.gr είπε...

Χρόνια πολλά και καλά.
Τα μελίσσια μου (10 των 5 πλαισίων) τα πήρα μία μέρα πριν από σένα από τον ίδιο μελισσοκόμο.Όπως καταλαβαίνεις μπορώ να νιώσω την ανησυχία σου.Για τα μελίσσια το μόνο πού μπορώ να πω είναι ότι κάνω ή νομίζω ότι κάνω λάθη σαν εσένα μόνο που είναι διαφορετικά. Τα ξεχειμωνιάζω σαν και σένα με βάση πλέγματος όπου έχω αφήσει ένα άνοιγμα 5-6εκ.Το λάθος μου (νομίζω ότι) είναι ότι τα ξεχειμωνιάζω με διπλό πάτωμα.
Κατά τα άλλα για να μην πεινάσουν έβαλα απλή ζάχαρη πάνω από το εσωτερικό καπάκι. Το καπάκι έχει πάχος 5εκ (σάντουϊτς κοντροπλακέ 4μμ με φελιζώλ 4εκ)και είναι τηλεσκοπικό. Όταν πριν από πέντε ημέρες το άνοιξα να δω αν την έφαγαν είδα ότι η ζάχαρη είχε μαζέψει λίγη υγρασία και δεν την είχαν πειράξει.
Όσον αφορά την μόνωση ξέρω κάτι παραπάνω. Ο ζεστός αέρας είναι αυτός που μεταφέρει την υγρασία και όπου βρει ψυχρή επιφάνεια την εναποθέτει. Αυτό είναι το συνηθισμένο πρόβλημα με τα δωμάτια που εφάπτοντε σε βορινούς εξωτερικούς τοίχους και δεν έχουν καλή μόνωση.
Τώρα για να μονώσεις το καπάκι θα πρότεινα ένα κομμάτι φελιζώλ σκεπασμένο με μαύρο πλαστικό και όλα αυτά πιασμένα με την φαρδιά ταινία αμπαλαρίσματος γύρο από το καπάκι με κλεισμένους τους αεραγωγούς.
Χειμώνας είναι θα περάσει, κουράγιο.